Algemene voorwaarden
Webshop
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Consument/eigenaar: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
- Dag: kalenderdag;
- Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
- Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
- Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst gebruik gemaakt kan worden van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
- Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Kyno Life
Vestigingsadres: Tuskenwegen 46, 9218 RB Opeinde
(Let op; geen bezoekadres, slechts alleen op afspraak mogelijk)
Telefoonnummer: 06-20932493 van maandag t/m vrijdag van 12:00 – 18:00
Emailadres: maaike@kynolife.nl
KVK nummer: 93054386
BTW identificatienummer: NL004999768B73
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
- Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
- Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
- Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
- Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
- Kyno Life houdt zich ten allen tijde het recht om de algemene voorwaarden en de tarieven te wijzigen. De consument kan bij wijziging van de algemene voorwaarden en tarieven geen aanspraak meer maken op informatie verstrekt in eerdere uitgaven van deze documenten.
Artikel 4 – Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten, met uitzondering van de aangeboden boxen, hier kan de inhoud afwijken van de afbeelding welke op onze webshop is te vinden. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
- Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren of grote exact overeenkomen met de echte kleuren of grote van de producten. Afbeelding van onze boxen zijn ter illustratie, de inhoud kan afwijken van het daadwerkelijke te ontvangen product. Het gaat hierom om natuurlijke producten welke in geur, vorm en kleur kunnen afwijken van de getoonde afbeeldingen.
- Aanbiedingen zijn geheel vrijblijvend en gelden uitsluitend gedurende de aangegeven looptijd, tenzij anders in de aanbieding is vermeld.
- Aanbiedingen gelden niet voor nabestellingen die na afloop van de looptijd van de betreffende aanbiedingen worden gedaan.
- De ondernemer kan niet aan haar aanbieding worden gehouden indien de consument had behoren te begrijpen dat de aanbieding, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevatte.
- De ondernemer kan bovendien nooit gehouden worden aan misverstanden ontstaan door zet/drukfouten. Dit geldt zowel voor afmetingen, maar ook zeker voor prijzen, aantallen en levertijden.
- Informatie, afbeeldingen, mededelingen mondeling, telefonisch of via email verstrekt en opgaven enzovoorts met betrekking tot alle aanbiedingen en de belangrijkste kenmerken van de producten worden zo nauwkeurig mogelijk (weer)gegeven of gedaan. De ondernemer garandeert echter niet dat alle afbeeldingen en producten volledig met de gegeven informatie, enzovoorts in overeenstemming zijn. Afwijkingen kunnen in beginsel geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en of ontbinding van de overeenkomst.
- Alle afbeeldingen, foto’s, tekeningen, enzovoorts, o.a. gegevens betreffende gewichten, afmetingen, kleuren, afbeeldingen van etiketten, enzovoorts bij het aanbod op de website van de ondernemer gelden slechts bij benadering, zijn indicatief en kunnen bovendien geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst
- Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
-
- de prijs inclusief belastingen;
- de eventuele kosten van verzending;
- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
- de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
- of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
- de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
- de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
- de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
- de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
-
Artikel 5 – De overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt zij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch/digitaal kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is zij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, beschikbaar stellen:
- het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
- de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
- de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
- In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
- Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen per e mail, daarna zal de consument een formulier ontvangen waarop de consument kan noteren om welke producten het gaat. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
- Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Bij levering van diensten:
- Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
- Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- Bij de uitlaatservice en kattenoppas heeft de consument het recht de dienst te annuleren. Buiten de 48 uur worden er geen kosten in rekening gebracht. Binnen 48 uur worden 50% van de kosten in rekening gebracht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
- Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
- Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
- Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
- De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
- De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in artikel 6 lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
- Het herroepingsrecht is niet geldig;
-
- producten die snel kunnen bederven of een beperkte houdbaarheidsdatum heeft.
- losse snacks zonder verpakking.
- verzegelde producten die om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn om te worden terug gestuurd en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
-
Artikel 9 – De prijs
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
- In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
- De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn in euro en inclusief btw, tenzij anders vermeld, maar exclusief verzendkosten indien de totale bestelling onder de 50 euro is.
- De hoogte van de verzend- en administratiekosten staat op de website vermeld en gelden voor verzendingen binnen Nederland via PostNL en/of DHL.
- Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
- De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
- Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
- De ondernemer geeft garantie op de gekochte producten. Deze garantie geldt niet in het geval er sprake is van ondeskundig gebruik, opzet of grover onachtzaamheid. Of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn.
- De consument is verplicht om bij ontvangst van de producten te beoordelen of deze aan de voldoen aan de overeenkomst. Hierbij rekening houden met aanvaardbare minimale maat- en kleurverschillen van de op de website afgebeelde producten. Mocht nu blijken dat de geleverde producten verkeerd, niet in orde of incompleet zijn, dan dient de consument eerst schriftelijk contact op te nemen, binnen 14 dagen na de ontdekking. Terugzending dient te geschieden in de originele ongeopende verpakking (inclusief documentatie en eventuele accessoires. Ingebruikneming na constatering van gebreken, beschadiging ontstaan na constatering van gebreken, bezwaring en/of doorverkoop na constatering van gebreken, doet dit recht tot terugzending en terugbetaling geheel vervallen.
- Indien klachten door de consument door de ondernemer gegrond worden bevonden, dan zal de ondernemer naar haar keuze de geleverde zaken kosteloos herstellen of vervangen, dan wel de factuurwaarde daarvan restitueren.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
- Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt. Alle producten zijn normaliter uit voorraad leverbaar. Mocht een product niet op voorraad zijn dan neemt Kyno Life altijd met de consument contact op om te overleggen. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
- Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
- In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
- Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Alvorens zal Kyno Life contact opnemen met de klant om dit te overleggen. Uiterlijk vóór de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12 – Uitlaatservice
- Kyno Life is niet aan te merken als bezitter van de hond(en);
- De hond(en) moet sociaal zijn in de omgang met andere honden en mensen;
- De wandelingen met Kyno Life zullen minimaal 30 minuten zijn;
- Puppy’s mogen mee vanaf 6 maanden (of eerder in overleg met de eigenaar);
- Kyno Life behoudt zich het recht voor honden op voorhand te weigeren indien deze van mening is dat deze hond(en) een gevaar op kunnen leveren voor andere, onder zijn hoede gestelde honden of personen;
- Kyno Life behoudt zich het recht voor de hond(en) (tijdelijk) niet mee te nemen indien blijkt, of het vermoeden bestaat dat de hond(en) een besmettelijke ziekte heeft;
- Kyno Life behoudt zich te allen tijde het recht voor om de ‘Algemene Voorwaarden’ en de tarieven aan te passen;
- Kyno Life krijgt toegang tot de huissleutel om de hond te kunnen ophalen;
- De eigenaar van de hond(en) dient tijdens de uitlaattijden telefonisch bereikbaar te zijn;
Gezondheid
- De eigenaar van de hond(en) zorgt voor de jaarlijkse inentingen tegen hondenziekten zoals Weil, Parvo, Hepatitis en Para-influenza (hondenpaspoort overleggen tijdens intakegesprek);
- De eigenaar van de hond(en) zorgt voor de preventieve behandelingen tegen vlooien, teken en wormen;
- Er dient melding gemaakt te worden wanneer een teef loops is;
- Bij een weeralarm, extreme gladheid of temperaturen boven de 25 graden wordt er niet gelopen met de honden;
- Zieke honden mogen niet mee met de wandelingen;
- Bij noodzakelijke directe medische zorg wordt (indien mogelijk, na contact met de eigenaar) de dierenarts van Kyno Life ingeschakeld. Kosten hiervan zijn voor rekening van de eigenaar van de hond;
- Kyno Life maakt gebruik van de diensten A7 Noord Dierenartsen te Drachten.
Aansprakelijkheid
- Kyno Life is niet aansprakelijk voor enige verwonding, ziektes, infecties, kreupelheid, overlijden of het weglopen van de hond(en);
- De eigenaar dient zelf een AVP-verzekering te hebben (te overleggen tijdens intakegesprek), de eigenaar blijft te allen tijde aansprakelijk voor de daden van de hond voor, tijdens en na de wandeling;
- Kyno Life is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt aan/door de hond. Eventuele kosten van medische zorg en schade aan derden worden op de eigenaar van de hond(en) verhaald. Indien niet duidelijk is welke hond(en) de veroorzaker van de schade is, worden de kosten tussen de eigenaren van de honden verdeeld;
- Kyno Life is niet aansprakelijk aan schade woning/inboedel door natte/vieze hond(en). Honden worden altijd zo droog en schoon mogelijk terug gebracht;
- Kyno Life is niet aansprakelijk voor schade/inbraak in de woning, tenzij aantoonbaar gemaakt kan worden dat het te wijten is aan het misbruik van de ter beschikking gestelde sleutel.
Artikel 13 – Kattenoppas
- Kyno Life is niet aan te merken als bezitter van de kat(ten)
- Kyno Life gaat op een diervriendelijk verantwoorde manier met de katten om
- Kyno Life houdt de eigenaar op de hoogte van afwijkend gedrag en gezondheid van het dier.
- Ingeval de consument een huissleutel overhandigt aan Kyno Life, nodig voor het uitvoeren van de opdracht, verbindt Kyno Life er zich toe de sleutel zorgvuldig in bewaring te nemen, niet te voorzien van adresgegevens, niet te dupliceren, enkel te gebruiken voor het uitvoeren van de overeengekomen opdracht en op vraag van de consument of bij beëindiging van de opdracht de sleutel onmiddellijk terug te geven. Bij verlies of diefstal van de sleutel zal Kyno Life de eigenaar zo snel mogelijk verwittigen zonder daarbij echter aansprakelijk kunnen gesteld te worden voor eventuele schade als gevolg daarvan.
- Inbegrepen bij de prijs van het oppassen zijn: eerste kennismakingsgesprek, een sleutellabel, verzorgen van uw kat, schoonmaken kattenbak, toedienen eventuele medicatie, opruimen “ongelukjes”, planten verzorgen, brievenbus leegmaken.
- Kyno Life verzorgt uw dieren naar uw wensen zoals aangegeven, tijdens het kennismakingsgesprek bij u thuis.
- Kyno Life zal bij ziekte of vermoeden op ziekte van uw kat de dierenarts bezoeken, eventuele hieruit voortvloeiende kosten zullen bij de eigenaar in rekening worden gebracht. De eigenaar wordt hiervan op de hoogte gesteld tenzij anders aangegeven. In levensbedreigende situaties zal Kyno Life eerst handelen, daarna pas contact met de eigenaar opnemen.
- Kyno Life maakt gebruik van de diensten A7 Noord Dierenartsen te Drachten.
- Wanneer de eigenaar toestemming geeft om de kat naar buiten te laten gaan, doormiddel van kattenluik of tijdens de dagelijkse bezoek van Kyno Life, dient de kat voorzien te zijn van een chip. Het chipnummer moet in het dierenpaspoort staan.
- De eigenaar dient te zorgen dat het huis toegankelijk is voor Kyno Life en dat toegangsdeur, sleutel en slot goed functioneren.
- Eigenaar dient Kyno Life te voorzien van volledige informatie nodig voor een goede verzorging van uw huisdier. Eventuele logés, werklieden en andere sleutelhouders dienen op de hoogte te zijn van de oppasperiode en afspraken die u met Kyno Life maakt.
- De eigenaar zorgt ervoor dat de kat(ten) preventief behandeld wordt/worden tegen vlooien, wormen en teken.
- Indien de huisdieren ziek zijn, zal de eigenaar dit melden vóór het uitvoeren van de opdracht.
Aansprakelijkheid
- Kyno Life is niet aansprakelijk voor schade aan de huisdieren zonder enige opzet aangebracht door Kyno Life.
- Kyno Life is niet aansprakelijk voor inbraak, diefstal of andere schade aan uw woning tijdens uw afwezigheid met uitzondering van door Kyno Life zelf direct aangebrachte schade.
- Indien de aansprakelijkheid van Kyno Life voor schade van de consument moet worden aangenomen, zal de aansprakelijkheid beperkt zijn tot vergoeding van de directe schade.
- Kyno Life is niet aansprakelijk voor schade aan de woning of de inboedel van de opdrachtgever ten gevolge van een vuile of natte kat
- De eigenaar is ten alle tijden zelf aansprakelijk voor zijn huis(dieren).
- Kyno Life is niet aansprakelijk voor ziekte, een ongeluk en/of overlijden van uw huisdier.
- Kyno Life is niet aansprakelijk voor weggelopen huisdieren die buiten mogen zijn tijdens uw afwezigheid.
- Kyno Life is niet aansprakelijk voor besmetting van uw huisdier met vlooien en/of wormen of andere ziektes.
- Kyno Life behoudt zich het recht voor klanten te weigeren.
Artikel 14 – Betaling
- Bestellingen en diensten kunnen op de volgende manieren worden betaald;
-
- Betaling vooraf via de website met iDeal / Bancontact, via een betaalverzoek, via een factuur of met een handmatige overboeking. Betalingen dienen inclusief eventuele verzendkosten te zijn voldaan. Betalingen dienen ook altijd voorzien te zijn van een factuurnummer welke per e-mail kenbaar gemaakt zal worden in het bestelproces.
- Contante betalingen zijn niet mogelijk.
- Na ontvangst van de volledige betaling van de bestelling wordt deze in behandeling genomen en zo spoedig mogelijk verzonden.
-
- In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 15 – Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
- Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (//ec.europa.eu/odr).
- Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
- Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen.
Artikel 16 – Geschillen
- Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
- Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.